Amerikans påsk och annat man kan roa sig med.

Ojoj, jäklar vad längesen det var jag skrev sist! Inte bra, jag måste skärpa mig. Har inte ens nån bra undanflykt att komma med, men jag kan ju alltid försöka med att jag åkt skidor i Österrike, haft en massa läxor och prov att plugga till, att det varit så fint väder eller att jag varit i sommarstugan hela påsken. Och så har vi haft besök av en avlägsen släkting från USA också. Det var myckert kul :D Chelsea heter hon och hon har varit i olika svenska städer hela vintern och våren och pluggat. Först i Jokkmokk, sedan Mora, Uppsala, Stockholm och nu efter påsklovet ska hon till Jönköping och Göteborg. Så ser ni ett gäng amerikanska studenter, hälsa för all del ifrån mig, Linnea :) 
  Förutom trevligt besök så fick vi också en massa godis från andra sidan Atlanten. Aningen överdrivet, men påskäggs-letande i trädgården är riktigt kul! Senare efter mörkrets inbrott kan man alltid spela "kick the can" eller "Freeze tag" helt i amerikansk anda. Amerikansk fotboll är också kul, men helst i dagsljus... 
  Nu i påsk har jag också arbetat lite med ett bildprojekt om genus och könsroller. Jag har helt enkelt samlat ihop ett gäng kompisar och fått tjejerna att klä sig till killar och killarna till tjejer. Vad jag ska göra sen vet jag inte, men vi hade i alla fall kul som fan under fotograferingen! Kan dock inte komma över att Alfred ser bättre ut i klänning än vad jag gör :P



Haha, ni måste tro att jag är nån sorts omvänd transvestit eller nått? Först cowboy-grejen och nu detta! Men nej, så är inte fallet. Fast ska jag va ärlig så har jag inget emot killkläder, åtminstånne inte Albins... ;P

Glad påsk nu alla killar och tjejer och alla där emellan! Och ni som fortfarande har påsklov; passa på att roa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0