Sportlov

En vecka sen sist då, jag är lite slö på det här. Eller slö över huvud taget kanske. Har sportlov nu, men sportat har jag inte gjort. Bara hjälpt pappa att montera en garderob och sen cykat fram och tillbaka till sjukhuset. Jag börjar bli rätt van vid den byggnaden vid det här laget. Först när jag fått en eventuell fraktur i båtbenet (handleden) när jag åkte skateboard och sen när jag stukade foten efter att ha gungat i en mastkran. Nu senast var det dock tandställningen som skulle spännas. Ni som har eller har haft tandställning vet nog hur ont det gör i början när det spänner och skaver, men för mig ha det lyckligtvis börjat bli bättre. 
  Annars har jag väl inte gjort något särskilt under lovet. Var en sväng i sommarstugan på lördagen och pratade lite med farmor. Har tänkt åka in till stan men jag tror jag väntar tills bokrean. Jag har kommit fram till att det jag lägger mest pengar på är nog just böcker. Man kan ju låna på biblioteket, men jag tycker ändå att det är något visst med att äga böckerna själv. Just nu håller jag på att läsa en som heter Röde Orm, den är pappas, men rätt bra. Vikingatiden är ganska intressant och nordisk mytologi med, funderade ett tag att forska i ämnet. Vi får väl se hur det går med det och med den här bloggen också förresten. 
  Ha ett bra lov nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0