Tibby, den lilla vatten-katten

Vanlig dag i dag, inte gjort något särskilt. I går var jag dock på Halltorps gästgiveri på öland och firade min farmors födelsedag. Grattis! Vi åt italiensk buffé, riktigt gott faktiskt men det fanns en del skumma grejer också som bläckfisk t.ex. Åt bara några få tentakler. Hm... det där lät kanske inte så bra, men jag har ätit värre saker som vitlöksmarinerade sniglar och hela friterade småfiskar. Jodå, jag har heelt normala matvanor.
  Just nu sitter jag och försöker få ihop en redovisning om Jane Austen som jag ska ha på tisdag. Kommer säkert att gå jättebra, om det hade varit nästa tisdag det vill säga. Det känns lite stressigt att det är i morgon, men jag får väl skylla mig själv. Som man bäddar får man ligga, eller hur man brukar säga.
  Men var har det fina vädret tagit vägen egentligen? I dag var det riktigt skitväder och det regnade och haglade när jag skulle cykla hem. Kände mig så hurven när jag kom hem så jag var tvungen att ta ett varmt bad. Självklart skulle katten komma och sitta på badkarskanten då, precis som han brukar. Han är konstig han, så fort han hör att någon går in i badrummet kommer han rusande! Och efter han har duschat eller badat kan han sitta i badkaret flera timmar i sträck och kolla upp i kranen och ner i avloppet och undra vart vattnet tagit vägen! Katter är underliga djur :D
  Nu ska jag äta och sen ska jag fortsätta mitt arbete och hålla tummarna för att det går bra i morgon.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0